Ups and Downs Journey -2013 & 2014

Sebenarnya aku nak share ni awal tahun 2014. Seperti biasa aku kan pemalas sedkit.. Jadi alang-alang dah nak akhir tahun. Kita share je la sekali 2013 dan 2014. warghhh.. 2 in 1 ..

2013 

14 January 2013

My final year project (FYP) presentation . Entah la, walaupun macam nak muntah everyday duduk dalam lab FYP. Fikir pasal code dan system, Alhamdulillah aku berjaya juga buat. Bersyukur sangat dapat result terbaik dari Madam.

Ehem sebenarnya aku masih berhutang lagi dengan Supervisor FYP aku. Patutnya kena upgarade and fixkan system tu lagi. Tapi dengan keadaan sekarang. Entah boleh ke tidak aku buat?? hahah. Ampun madam! :P

15 January 2013

1st Day of internship . Bayangkan sehari lepas present FYP, esok nya terus aku kena pergi Report Day untuk internship. Alhamdulillah, aku dapat tempat Internship yang membawa perubahan dalam kehidupan ini.

28 April 2013

Arwah wan (nenek) telah pergi menghadap ilahi. Sedih sangat, tak sempat nak ajak dia berjalan-jalan ke Bukit Tinggi.. Sedih sangat sebab dia tak ada waktu aku bertunang,kahwin dan tengok aku convo.. She closed with me and my husband also. Ok wan sebenarnya sayang En. Ahmad.. ahah.. i am glad dia sempat jumpa wan.. 

21 August 2013
1st day of working. Alhamdulillah dapat rezeki bekerja tanpa interview.. Dapat serap terus lepas internship. Alhamdulillah.. rezeki .... gembira sangat... Dapatlah simpan duit untuk  berjasa dekat mak bapa, kahwin, dan pergi travel. Sebab 2014 adalah tahun paling banyak sekali aku travel. Ok baru perasan.. hahah..

Oh bangunan jagung, dari jauh boleh nampak kamu. Kadang-kadang stress pula sebab nampak kamu dari rumah.. hahah

15 October 2013

Setelah beberapa tahun ber-chin-ta akhrinya pada Hari Raya Aidiladha kami diikat dengan tali pertunangan. Amboi kak, pergi university study ke ber-chin-ta? Hahaha. Alhamdulillah nasib baik result aku di tahap membanggakan. Kalau tidak mesti kena marah dengan mak bapa. 

Seriously tak ramai tahu aku bertunang. sebab tunang ni tak perlu lah dihebahkan. Majlis aku pun simple-simple je. Nasib baiklah ada Pak Andak and Along bertungkus-lumus pergi ke Kedai buat pelamin mini .. hahaha. Baju pun pakai baju pergi dinner. Simple!

Mana tak simple, sebab one day before Hari Raya Haji aku boleh lagi datang kerja.. Hari Sabtu Ahad sebelum tu pula aku dekat Sarawak, attend wedding kawan aku (Refer to this post).  Tak ke busy sangat namanya. Nasib baiklah bos aku bagi kebenaran balik separuh hari. Mak aku dah bising-bising sebab orang nak bertunang boleh selamba badak ada dekat Bangunan Jagung tu lagi.. hahahha.. Maaf ye mak! Workaholic sangat anak mak. 


17 November 2013

Hari ini merupakan ulang tahun ke-5 aku masuk ke University. 17 Nov 2008 adalah tarikh masuk ke CFS, IIUM. Yelah, aku ni jenis ketinggalan train sikit. Tu masuk lambat.. Tapi nasib baik aku masuk ke IIUM, Gombak sama dengan kawan-kawan yang lain. Kira tak ada lah aku terlepas station kan.. hehehe 

Betapa beruntungnya aku 17 November juga merupakan tarikh convocation aku.Alhamdulillah, perit jerih ,menangis dan ketawa ketika belajar. Akhrinya. pada 17 November 2013. Aku berbangga dapat bawa mak dan bapa aku to my graduation ceremony.

Terima Kasih En. Ahmad sebab sudi ambil post-convocation .. hehhee


2013 Penuh dengan peristiwa pahit dan manis. Apa-apa pun aku tetap bersyukur sebab Allah masih panjangkan umur aku untuk terus beribadah kepadanya Amin.. One step further to a new life..


2014

Well 2014.. Alhamdulillah tak ada peristiwa yang sedih-sedih berlaku,.. Cuma seminggu awal bulan puasa setiap ahli keluarga adik beradik mak aku.. Mesti ada seorang masuk hospital.. Bermula adik aku Harith masuk hospital sebab denggie waktu first week of Ramadhan..

Oh yeah. This year adalah tahun terakhir aku menyambut raya sebagai Single Ladies.. OMG! Ramai yang tanya aku .. Serious ke nak kahwin??? Sebab aku yang petite ni. Siapa nak percaya.. Macam budak sekolah lepas SPM sahaja.. hahaha

2014 Berjaya Menjejaki 5 Negara! Clap2... Pencapaian tak ada la tinggi. Berbanding orang lain.. Tapi ada satu negara yang tak pernah aku fikir dapat sampai.. Akhirnya berjaya juga aku jejaki.. heheheh.. 

January 2014 : South Korea
April 2014 : Japan
Jun 2014: Surabaya, Indonesia
September 2014: Krabi Thailand
November 2014: Singapore

Pelikkan sedangkan aku tengah plan nak kahwin.. Tapi aku boleh pula pergi negara kos tinggi. Well, sebenarnya bergantung pada kita .. Cara kita menyimpan duit dan menjadi cheapskate.. haha...

29 August 2014.


Akhirnya 29 August 2014 . Aku dan dia.. yer we get married! Alhamdulillah :)

30 August 2014.

Walimatulurus.. Kami buat sekali, senang kan.. Memandangkan dua2 duduk kl.. Jadi buat sekali tak le membazir.. Terima kasih untuk mereka yang dah membantu menjayakan majlis ni.. Tak tersebut, you know who you are.. Maaf kalau tak sempat nak menjemput.. Busyyyyyyyy...
So , sedikit sebanyak itulah kehidupan sepanjang 2013 dan 2014..

Apa cita-cita untuk next year??!! 
#KeEuropeKeKita
#IbadahUmrah
#Study

p.s: Doakan yang terbaik untuk aku.. amin. 
p.s.s: Aku post dulu, esok baru upload gambor. wahahha


Comments

  1. Aku tiap bulan naik flight. Saja nak cite. Ada tu tiap minggu. Saja nk cite. Dgn kau je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa... tepikel akak tak boleh tgk adik duduk senang hahahaa... by the way congratulation to u for your pencapaian 2013 dan 2014.. :D

      Delete
    2. Pencapaian in english is achievement. Bukan tepikel but typical. Fail. Adik i duduk senang, she might be now on neck verge with all her gst thingy in the office

      Delete
    3. kadang-kaadang senang. kadang-kadang tidak

      Delete
  2. salam kenal...

    all the best for next year. n travel travel lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam.. semoga apa yang saya tulis bermanfaat dan berinformatif untuk anda!

      Delete
  3. Salam..

    Wahah best nye baca! Urusan Nina banyok dipermudahkan, alhamdulillah..

    Semoga the upcoming years would be much much more adventurous, challenging dan meaningful bersama yg tersayang.. ehemmmm ehemmm..

    Haha. Kite so far satu tahun satu negara je. tp alhamdulillah, ada jugak.. and I pray I could travel and see more and more of His wonder.

    Amin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. berkat doa semua, keluarga dan rakan-rakan.. including you babe! :)

      You too my dear may the upcoming years would be the memorable and meaningful.. amin...

      Tak pe.. banyak lagi masa babe.. start buying tickets and pergi je..heheh.. Amin.. InsyaAllah..

      Delete
  4. Nina : thn 2013 dan 2014 banyak kenangan manis dari pahit tu :-) okey..semoga the follwong year ada berita baik dan impian utk ke Europe and Umrah tu tercapai aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun kenangan manis banyak, tapi sedih juga lah kan bila nenek kita dah tiada.. nenek paling best di dunia ini

      Delete

Post a Comment

Popular Posts