Dressing for Winter. Baju Untuk Musim Sejuk

Berhenti seketika dengan trip Jakarta- Bandung, Indonesia 2013. Sekarang tengah prepare untuk ke negara sejuk pada musim winter. Dah bagi hint tu! Masalahnya, aku tak pernah pergi negara yang bersalji. Pernah pergi ke Perth, Australia pada musim sejuk, tapi di Perth tak turun salji hanya turun hujan yang sejuk. Jadi aku cuma prepare beli Trench Coat di Bandung untuk ke sana. Yelah setakat 16-20 degree celcius, aku masih boleh control.


My Trench Coat
Cape Leeuwin, Australia 2012
Abaikan kulit muka kering
Menjadi masalah sekarang ni, mampu ke aku bertahan dengan hanya memakai trench coat? Setelah aku buat research. Jawapannya, aku tak mampu sebab negara yang bakal aku lawati cuaca ketika musim sejuk dibawah paras beku iaitu -10 degree celcius. wahahha. Lebih-lebih lagi kita yang duduk di Malaysia, pasti mengalami masalah menahan kesejukan melampau di negara orang.Jadi sedikit panduan untuk semua. Cara-cara pemakaian di ketika winter atau musim sejuk.

Photo credit: http://indiraprabhakaran.com/blog/winter-eh/

Nampaknya, kena juga lah beli atau pinjam baju tebal-tebal. Next trip, kena prepare beli baju sejuk murah-murah. Kalau tidak, beku lah aku dekat negara orang.wahah

Note: Doakan le aku boleh pergi and minta cuti ye! amin...

Comments

  1. insyaALLAH amin... pakai long john ataupun heatech beli kat uniqlo. beli baju and seluar skali. tak mahal sgt less than rm100. kalo beli time early season dpt diskaun. uniqlo ikut season. owhh bestnya!!!

    ReplyDelete
  2. amin.. amin.. semoga berjaya memohon cuti utk trip tahun hadapan.. heheh.. tu lah ada kawan yg kerja part time uniqlo kata september/october baru start jual .. padahal ada lagi satu trip this year.. dah fikir utk next year.. wahhah

    ReplyDelete
  3. dah bersedia utk mandi senow?

    ReplyDelete
  4. aku pun akan berwinter sonata lagik skali awal tahun depan ... time matta fair bulan 9 nanti baru nak start carik baju bajan.. harap2 ade yg murah la... btw aku suggest beli thermal yg tebal sket ... yg uniqlo heatech tu didn't really work for temperature below 0c ... i tried it before .. this time aku nak carik thermal yg between 0c to -15c ... kat universal traveller ade jual

    ReplyDelete
  5. @Azra thanks Azra for your information. really helpful! waaa.. have fun yo.. pergi brapa haribulan?

    ReplyDelete
  6. Waaahhh.. best nyer nak ke negara sejuk.. moga mencapai hajat nak berenang dalam snow tu.. :D

    Kalau boleh pinjam, baik ko pinjam dari beli.. sebab barang mahal.. then bukan nyer pakai selalu.. so try pinjam dulu la.. kalau tak dapat baru beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... amin2.. moga tercapai hajat berenang tu.. wakaka

      Itu lah, rasa macam nak pinjam. tapi fikir2 balik.. mcm nak beli.. mana la tahu ada peluang singgah tempat tu lagi.. heheh..

      Delete
  7. Nina, me pegi 10 Jan ... korang pegi bile?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ic ic.. tak sempat la nak sengolan2 kat sane hehehe

      Delete
    2. haha... nina balik, azra pergi.. huhu.. kalau tak, bleh berjumpa :)

      Delete
  8. Saya pun 1st time nk p tmpt ada salji -9deg. Tatau apa nk prepare esp clothing. Thanx for this info. Tp syg~. Da spend 200 lebih utk long john. Tatau lak uniqlo ade jual.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts