About Me


Assalamualaikum,

The Time Traveler's Girl bermula pada tahun 2008. Pada asalnya blog ini (menggunakan nama lain ) diwujudkan untuk assignment Information Literacy dan berkisar mengenai kehidupan, serta pendapat. Lama-lama aku fokuskan untuk buat mengenai Travel Trip aku ke dalam dan luar negara. Apabila aku menulis mengenai pengalaman dan perasaan aku sepanjang Travel Trip akan membuat aku rasa happy. Paling tidak, ia nya merupakan diari untuk diri aku mengenang semula apa yang aku lalui sepanjang Travel Trip.

The Time Traveler's Girl lebih berkonsepkan Travel Trip Gaya Sendiri dan bukan Backpacking Trip. 

  1. Ianya agak berbeza, sebab aku lagi prefer trip ke satu tempat berbanding bergerak ke banyak tempat. 
  2. Backpacking Trip harus membawa bag pack, tapi aku jenis malas bawa, jadi datang la idea Travel Trip. 
  3. Aku tidak suka menggunakan Travel Agency, sebab nya travel agency suka charge lebih-lebih. Jadi lebih baik kita gerak sendiri, buat tempahan ticket sendiri, semuanya sendiri hehehe. 
The Time Traveler's Girl akan memberi tips yang dapat membantu anda sepanjang bercuti, tempat menarik untuk bershopping, mengenali tempat yang wajib di kunjungi dan cara mendapatkan makanan halal.

Tapi aku juga ada selitkan cerita-cerita kehidupan seharian, aktiviti yang aku lakukan dan juga Cooking Skill iaitu resepi masakan yang pernah aku pelajari dan masak. Huhuhu..
 Motto dalam hidup aku: Travel, Learn and Understand. Jauh merantau luas pemandangan, menambah pengetahuan dan pengalaman dalam hidup

 Enjoy everyone!

My Travel Trip :

You may contact me through my e-mail : misznina17@gmail.com


Sincerely,
Nina


Note : Aku akan cuba reply, tapi sebelum tanya ..please..please..baca dulu apa yang aku tulis. Jangan jadi pemalas nak baca. Penat aku tulis panjang berjela. 

Comments

Popular Posts