Budak CS!

Tidak la aku kata berbangga giler menjadi part of cs student..
Cume aku dah aim nak masuk cs since kat foundation lagi...
Basically, aku dah tau dalam kepala yg cs=programming + coding..

Tapi tak semestinya budak cs kena belajar programming 24 hours..
Ada gak subject2 math yg kite orang kena amek..
Antaranya statistic dan juga calculus...

Tadi ketika discussion leadership.. Aku pinjam buku statistic ..
Budak group mate aku pelik.. ICT pun kena amek statistic gak ker?
Then aku jawab.. Kenapa? Mesti igt ict belajar computer jer kan?
Tak semestinya .. coz dalam computer tu sebenar nyer pakai logic operation..
So .. kite orang kena gak belajar calculus and all the mathematic stuff..
Aku suka math... Yup.. since sekolah rendah aku suka math..
Tp aku dah lama tinggal kan statistic.. Dari foundation until last sem banyak involve dengan calculus..So, aku agak lupa dengan statistic..
Mcam mana nie..statistic aku perlukan pemerhatian..
Final exam dah nak dekatt...Really hope aku dapat faham.. and catch up cepat subject nie.. Amin..


Ok back to the programming..
Currently buat assignment 3 computer networking! Bukan programing!
Tapi assignment nie punya susah sampai jadi individual project
Kite orang kena change the code2 then boleh appear dkt emulator phone ..
So.. aku amek android..
Haish nak memahamkan code android nie.. Ibarat ko kena start balik belajar new thing!
So, jumpa la satu website android development..and droidraw.. Utk fahamkan gui inside android..
Sempat ke tak aku siapkan kerja nie?? tinggal 3 hari..



(sudah banyak bebel pasal assignment )
(ada 3 project tak siap ag.. web prog, dsf, dsa langsung tak sentuh .. haish~)
(harap2 dapat tempoh hidup as cs student dgn lancar.. amin)

Comments

Popular Posts